Monday, September 22, 2008

Pesta Sahur Class of 94


Sebelum nasib aku menjadi sama seperti Pak Lah (iaitu menghadapi tekanan dari pelbagai pihak) sebab lambat menulis blog Pesta Sahur Class of 94, terpaksalah aku ponteng kerja nak update blog.

Things worth noting from last weekend's Pesta Sahur:

ATTENDANCE

  • Could have been better, I think it was around 25+ but did not confirm the final tally
  • Epit as the event organiser perlulah menerima hakikat bahawa as we get older, hanya orang2 yang tidak cintakan 10 Ramadhan terakhir yang hadir ke pesta-pesta lagha seperti ini
  • Attendance: Epit, Mpro, Chibiok, Badut & Red, Chamat, Fadhil, Kuchai, Shahid, Aiwa, Syam, Fido, Fendy, Azrin Madin, Ska, Kadak, Fadli, Syed Asrul, Radin, Fitt, Abon, Hairol, Idzam, Ein, Cop (sapa lagi aku tertinggal? Banyak yg balik awal without tunggu ambik gambo)


  • FOOD/VENUE

  • Actually it was better than PJ Hilton, but most of us were too full anyway (even Aiwa!) that for the amount of food we consumed, it was quite a steep price. Most of us only have one plate, so the bulk of what was paid went to the venue itself
  • It was very crowded (at least nampak sangatlah bukan kitorang je yang tak bangun malam nak beribadat, banyak lagi rakyat Malaysia macam ni) and very noisy (what with a Filipino band singing!) so we had to shout most of the time


  • SPECIAL APPEARANCE

  • The prize for the most priceless appearance definitely will have to go to Saudara Azrin Madin, a Sabahan whom we have not seen since 1994. He hasn't changed a bit - banyak lah yang ambik peluang nak ambik gambor takut2 lambat pulak jumpa (but then he's in Ara Damansara now anyway, tak payah nak trace ni)
  • En Kadaque mewakili geng JariMentega pun ada jugak hadir - tapi macam wakil rakyat ha ha. En Kadaque berjanji nak bagi signed poster Butterfinger (and album sekali kan?) as prizes for Mighty Ducks Cup in a month's time. Project Director (Mpro/Epit) - sila2 lah buat baik dgn En Kadaque selepas ini.
  • Fadli yang baru je landed from Melbourne (macam mana from Houston sesat kat Melbourne pun aku tak tahu) datang terus dengan ditemani Pak Tuan


  • DOOR GIFT

  • Door gift pada tahun ini adalah pau Yut Loy (ha ha) disponsor oleh Sdr Chibiok (dia ikhlas) and aku (aku tak ikhlas ha ha)
  • Kebetulan I was in KK on Saturday conducting this year's annual Scholarship Workshop for the Fifth Formers
  • I got a call from Chibiok with his usual keselambaan "eyyhh aku dah tempah pau kat Yut Loy for sahur, nanti kau pegi ambik"
  • The following SMS ensued:
  • "tp aku orang Islam, aku x makan pau Yut Loy"
  • "Chamat ckp kau boleh makan pau Yut Loy"
  • Maka berbekalkan fatwa dari Chamat, aku yang seumur hidup tak pernah makan pau Yut Loy (ye laaa kena lah jaga track record as bekas Presiden BRU) pun terpaksa berbuka dengan pau Yut Loy
  • Ha ha ha patut la orang beratur, the beef/chicken pau was really nice
  • Last2 malam tu semua tapau pau Yut Loy buat balik, malangnya aku dapat pau kaya yang agaklah kurang best


  • TRICK OF THE NIGHT

  • Badut bukak cerita sedih pasal team hockey koleq and suka-duka jadi Bapak Itik
  • Aku yang dok peghati punya lah nak gelak sbb nampak sangat dia nak meraih simpati (nasi tambah dia boleh tahan la)
  • Padahal ni dah dekat dengan zaman nak menagih duit - we need around RM5k each year around this time to last until February next year - so Badut buat buka kesian sebab lepas ni nak pergi mintak duit
  • Lepas ni banyak la yang dapat SMS mintak sumbangan ha ha ha


  • HIGHLIGHTS

  • Aiwa - the pictures are better than a thousand of my words to illustrate why apa2 function pun, Aiwa aka Wan Ismail Golok aka Sabri Yunus will be the highlight
  • Rancangan aku ngn Chamat nak print puzzle tu and distribute next reunion kat anak2 budak batch suruh diorang teka bontot sapa dalam gambar tu







  • Epit janji tahun depan kita tak kacau malam 10 terakhir Ramadhan ha ha. But it was good catching up, I personally was too tired to eat or to talk much, since I was awake for the last 24 hours by then and had to endure 9 hrs of standing and speaking in Hargreaves Hall masa bulan puasa, before driving back all the way to catch up with the sahur event.

    On a different note - Jita could not make it last minute because his wife delivered a baby boy that night :-)

    ps: Calon utama nak kena buang batch - Bobo @ E81. Aku call dia malam tu sbb dia janji nak dtng, dia tak angkat. Esok pagi dpt sms "alamak sorry tertido, aku baru bangun ngn wahida he he" pukul 11 pagi.

    More photos here

    19 comments:

    1. Anonymous10:53 PM

      Nama wa azrin madin la...

      ReplyDelete
    2. kah kah corrected, can i blame the night fatigue?

      ReplyDelete
    3. Anonymous11:59 PM

      Sapa yang tangkap gambar ramai2?

      ReplyDelete
    4. Anonymous8:39 AM

      lagi sorang yang patut kenabuang batch - PEJAL. Berani dia kencing ko cakap nak datang lepas tu dengan selambanya absent. Kalau aku jadi ko la NONI, dah lama aku sesah brader ni...

      ReplyDelete
    5. Anonymous9:49 AM

      Janganlah panggil Kadaque
      just refer to him as D'ARTIST
      mana CD nya woi ??
      aku dengar lagu dia dalam plane from Melbourne...berkobar kobar nak attend event Sahur

      ReplyDelete
    6. Anonymous6:00 PM

      zoom in lah skit kat aiwa nyer boxers - aku teringat email notti pidah yg dia forward on evolution of undies size due to global warming

      ReplyDelete
    7. Anonymous6:14 PM

      raf kau nampak sangat slim dalam group pic diri kat blakang corner camtu - kau memang pintar dgn taktik2 ilusi optik

      ReplyDelete
    8. ha ha selamba kau attribute aku slim sbb ilusi optik.

      tak kurus ke aku?

      ReplyDelete
    9. ha ha chamat selamba buat ucapan daya from notti pidah to abg (nora)izi.... kesian kat notti pidah, ntah2 hati dia dah terbuka nak terima hidayat ngkau...

      ReplyDelete
    10. Anonymous6:12 AM

      "Hmm.. 'besar-besar' eh budak batch korang, a few jer yang kurus-kurus"

      - comment ikhlas bini aku tgk pix sahur korang (tapi yang nie pasal die cuma perasan pix mpro-abon-aiwa tadi)

      ReplyDelete
    11. Anonymous10:12 AM

      ahahah... evolusi tumbesaran ukurlilit budak2 koleq... isk3 korang ni. apa jadi woit?!!... ahahah!

      ReplyDelete
    12. Hey there! Join us for a BBQ buffet at the beach in Penang with watersports activities included this Christmas! Check out my website at www.runwiththewave.com Come and experience the waves of Penang! Thanks!

      ReplyDelete
    13. Anonymous9:27 AM

      khalid & syed moto,

      pegi la run with the waves.

      kat penang tu...

      ReplyDelete
    14. Anonymous9:28 AM

      bobo,

      betul ke tertido? ke bini tak bagi, cheh...

      ReplyDelete
    15. Anonymous9:29 AM

      ko dah besar balik la noni, aku rasa la. mungkin ko tak rasa besar sebab relatif dengan AYAI 94

      ReplyDelete
    16. ye lah of course la we have to relate everything to relativity kan?

      (ok ok la aku terima se-adanya. ni saja nak cari gaduh ngn aku so that aku tendang kau from migduck cup and kitorng x leh tumpang grandis ke? taktik lama)

      ReplyDelete
    17. Anonymous6:36 AM

      ler.. betul la En Setinggan, kami tertido.
      Maafkan kami..

      Aku kalau late nite / early morning events yang takde unsur2 keagamaan ntah naper liat sangat nak bangkit.

      ReplyDelete
    18. aku tak surprise, aku percaya kat a-noni.

      Dari dulu masa kat koleq lg dia mcm ni, liat nak bangun bila melibatkan hal2 keagamaan hatta bangun sahur pun.

      Sbb tu Ustaz Latib libas dia betul2 sbb lambat bangun Subuh.

      ReplyDelete
    19. Anonymous7:46 PM

      aku cakap liat bangun untuk yang TAKDE unsur2 keagamaan la noni kapet oiii...

      Kalau yang berunsur keagamaan nih, kalau plan lepas maghrib, sebelum subuh lagi aku dah terpacak hadir!


      ps: peristiwa kena capoeira dgn Ustaz Latib tuh anomaly tuh, that night aku qiamullail la actually. Tapi takpe aku dah maafkan Ustaz Latib lama dah.

      ReplyDelete