Monday, May 25, 2009

Picnic Yengko

1) Lama gler dah tak de aktiviti makan2. Yang ada pun aktiviti main W11 kat rumah Chibiok, malangnya Chibiok telah difitnah menjalankan aktiviti kurang bermoral melihat filem BIRU beramai-ramai menggunakan TV flat screen yang baru, masa bini hantar balik kampung berpantang.

2) Jawapan Chibiok adalah dengan menghantar satu kerat hadith, setakat ini belum lagi ada bukti dikemukakan. Syam telah tampil (sebagai seorang ahli tetap Jemaah W11) menafikan perkara tersebut, tetapi kurang pasti sama ada kredibiliti Syam boleh diterimapakai, sebab dia dikira "interested party" (ye la dia jugak yang dok pi rumah Chibiok kan). Tapi sebab semua orang takut Syam jadi Incredible Hulk (berwarna gelap) tak de orang yang berani sangkal penafian Syam.

3) Eyh posting ni patut pasal Picnic Yengko (issyy ada anak kucing dok gigit ibu jari kaki aku kat bawah ni!).

4) Haaaa sebab dah lama tak de reunion, yang terakhir pun Sukanterer Reunion (actually ni tipu - isssyyy dah la gigit jari kaki aku, tadi geli sekarang SAKIT laaa). Owh actually last event batch Sahur Yengko last year kat Concorde, yang aku kena tapau pau Yut Loy beratus2 bijik buat balik KL sebab Chibiok dah awal2 order suruh aku pick up kat KK.

5) Malam tu jugak la anak Jita (nama dia Adlan Muhammad Azrul Roshazli - AMAR) dilahirkan, melepas Jita melahap pau Yut Loy FREE. Talking about anak Jita, dah dekat setahun baru last weekend sempat pi tengok, tu pun jumpa kat OU tengah2 lahap sushi ha ha. Ni gambar anak Jita (tapi anak kau batch kampung la Jita ha ha... aku akan cuba aim anak aku batch urban :-p ).


6) Eyh eyh go back to Picnic Yengko!

7) Haaaa last weekend aku kena pi buat reconnaissance (or reki, depending on which vocab kau nak pakai) dengan Epit & Family cari a suitable beach spot untuk kita colonialise as nudist colony (ok part tu aku tambah2 la tu).

8) Aktiviti tidak sihat batch seterusnya (tidak sihat sebab kita melantak langsung tak ingat kat pelarian kelaparan di Afrika!) adalah Picnic Yengko. Aktiviti ini dipilih sebab ia lebih casual, boleh have fun tepi pantai, people can come and go without susah2 nak jaga hati porter boy kat hotel, boleh masak2, boleh stay sampai bila2 dan macam2 lagi. Pendek kata, perfect activity lah.

9) Tapi reason sebenarnya PakCik2 Reunion ni nak buat Picnic Yengko - malas nak pening kepala. Tak yah kutip duit banyak2, sewa khemah, masak nasi kawah, buat BBQ, sediakan satu khemah kat bini - lepas tu tengok Aiwa cuba main beach volleyball without causing the tsunami! (Sebab tambahan ialah kalau bernasib baik, boleh skodeng couple2 buat macam2 tepi pantai he he then letak kat Youtube! Ini di-outsource kepada Wong & Gadap).

10) OK berbalik kepada reki tadi. Aku pi dengan Epit, Aili, Emil & Eddin (and Kak Yong - Epit nya maid). Pi lah kat Bagan Lalang as suggested by Chamat.

11) Hampeh! Semua sepanjang2 pantai tu dah di-colonialise by semua jenis manusia. Tak de privacy langsung. Sampai monyet pun buat muka kesian duduk tepi jalan sebab pantai diorang pun dah tak de - dah la batch kita urban, mana nak letak beruk2 kita pulak kena compete ngan monyet2 muka seposen ni!

12) So kitorang buat keputusan - Pantai Bagan Lalang tidak sesuai untuk dijadikan tempat untuk di-colonialise.

13) Destinasi reki seterusnya adalah Port Dickson. Wong kata kat situ ada pantai dekat AKBN - so boleh mintak permission sewa AKBN then pakai pantai dia. Kalau bernasib baik, boleh tengok remaja lepasan sekolah yang kursus kat AKBN mandi (ha ha ha dah jadi Wahid Kasran la pulak!).

14) Kalau ada mana2 pantai yang boleh di-colonialise, sila beritahu aku or Epit. Picnic Yengko 18 Julai ni tak sampai 2 bulan pun lagi.

15) Kita akan bagi award kat budak giler yang boleh menggayakan swimming trunk macam F1 dulu. So Fadli, sila cari short flourescent hijau berkulat kau, yang lain bolehlah cari swimming trunk yang ada buckle. Aiwa aku rasa kau kena cari bikini saiz besar, issssyyyy tak segan ke nak tunjuk t*tek kau depan bini orang, kalau kau berkemban entah2 orang ingat Mak Cik Kapet (kalau tak tengok muka laa....)

16) Next week kitorang start kejar attendance.

17) CAR (Carey Award Race ala2 spamming competition 2006 - 2008) dah start kaaa...?

18) Aku suggest kita still guna blog Sukanterer for Picnic Yengko - blog tu boleh jadi de facto blog for reunion.

10 comments:

  1. Anonymous4:35 AM

    Tak nak main bowling ke? Anyway good idea gi peknek. jimat kos

    ReplyDelete
  2. hahaha,

    Ruff, Aily mesti marah ni. kak yong tu panggilan untuk aily. maid aku nama Ida, heheheh...

    Recon mission itu hari double up as trip pegi pasar. Aily beli ikan & seafood punya lah banyak, we run out of space dalam fridge.

    ReplyDelete
  3. hahaha...itulah, setau aku kak yong tu aily..
    habih la kau raf, kena mintak ampun dan mintak lesen on behalf of epit ni..

    ReplyDelete
  4. kat pantai barat ni mana ada pantai elok.....
    dulu aku n geng PPP pernah pergi blue lagoon - PD. orait jek...ada pokok besar satu..kitorang sempat main games tepi pantai (tanpa terjadi tsunami)

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:12 PM

    apsal anak jita muka mcm ko rough?

    blue lagoon - sound dodgy laa.. i like!

    ReplyDelete
  6. alamak MATI la aku ngan Aili lepas ni.

    selamba korang gunakan aku nak dpt license:

    Idzam -> Ayu dah mintak aku bubuh something dlm mangkuk dia yg aku peram setahun

    Epit -> lepas ni citer Kak Yong smpai bila2 kena ungkit.

    anyway - Wong suggest buat kat Jugra. Masalahnya semua tak free nak reki, gaya2 aku jugak kena reki ni.

    mentang2 aku dah unemployed.

    and Onani-mess: ha ha what r u implying? selamba ckp Jita cover line for me ha ha

    ReplyDelete
  7. Anonymous1:42 AM

    Jugra? sound mystical la plak..
    (macam nama geng thundercats jer)


    yerp, it's kinda messy every time i did it, hence the nick eh rough?

    ReplyDelete
  8. ruff...baik u cepat2 apologise to aily(namapun salah eja haha)...nanti kena ban from seri putra nanti,rumah sape u all nak lepak buat meeting?? and i expect something ala2 the loaf je kat dalam mangkuk i tu tau...hahahah

    ReplyDelete
  9. 90053944:04 PM

    1) aku dah jumpa seluar hijau fluorescent to be paraded during the 18th July picnic... Tapi tak muat bab kat peha tu...how?

    2) Serious muka anak Jita macam muka Rough... I am not suggesting any penaakulan mantik here

    ReplyDelete
  10. ha ha pandai la kau Fadli - muka anak kucing aku ada lah muka mcm Jita.... ha ha

    ReplyDelete