Sunday, June 24, 2007

Insiden Kena Buang Batch

Gara-gara MCOBA nyaris ada hamba Allah kena buang batch!

Wong:

Saya baru sahaja pulang dari makan tengahari dan solat Jumaat bersama jemaah-jemaah pokok KLCC. Sambil makan tengahari tadi, saya mendapat satu berita yang menggemparkan bahawa sahabat kita yang beria-ria tidak mahu MCOBA, yang mengwar-warkan sanggup dipotong konek daripada masuk MCOBA dan juga yang mencadangkan kita masuk MCOBA beramai-ramai ( menasihatkan jangan masuk dahulu sehingga kita masuk berjemaah ) sehingga telah mengambil deposit duit keahlian MCOBA antaranya daripada saudara Jita, yang telah membayar dan sanggup menunngu jemaah 94 untuk masuk MCOBA beramai-ramai....

Rupa-rupanya Saudara XXX, dalam minggu ini telah sah menjadi ahli MCOBA secara senyap-senyap..meninggalkan rakan-rakan lain terkuntang-kanting menunggu masuk MCOBA secara berjemaah......ternyata inilah 'kincingan' terbesar di abad ini dan boleh diberi anugerah 'betrayer of year'. Dengan itu saya mencadangkan usul supaya no dobi XXX dilelong atau digantung diatas kes pecah amanah ini.....

Saya melaporkan dari KLCC.


Idzam:

(....hmmm)

Radin:

Fuh! ni kes berat ni, kalah konspirasi abdul razak baginda camni

Khalid:

aku nak membida nombor dobi E43 dengan bidaan pertama ..RM5.00

Idzam:

court marshall?
aku bida RM 5.10

Wong:

Tuan Moderator...tolong buat bidaan online dlm Blog.....untuk E43

Rifdi:

saya setuju.. dan saya up bidaan ke $6.66!

Awie:

kita kena tubuhkan suruhanjaya siasatan yg diketuai & dianggotai hanya det. H yg mana aku syak sedang kronik hidungnya yg mana dia sms aku tanya apa nama ubat selesema tadi

Chamat:

bagi free je senang

Epit:

boleh buat untung ni...

Chamat:

boleh dibuka kepada ahli2 batch lain yg nak join 9094

Epit:

ada buyer tu...

Khalid:

aku up kan bidaan kepada rm 10 dengan kupon giants rm5.

kira total price : RM 15...

so aku kira takde bidaan lebih tinggi sampai hari Isnin, E43 jadi hak aku dan XXX akan dikenal sebagai mister E146

hahahaha
hahahahahahah
hahahahahahahahahahahaahhaahah

Idzam:

tu kira gelak evil ke khalid?

aku up lagi kepada voucher haagen dazs : RM29.90

Syed Moto @ Dr M:

aku bid E43 serta E146 dengan RM10.01 dan voucher JJ Rrm10 ...dan dengan menyimpan e59 aku

kalau camtu .. RM30 utk E43, E146 ddan aku simpan nombor dobi aku juga

Chamat:

aku nak bid dgn voucher kopitiam bernilai RM1.50 utk 2 biji telur separuh masak (tp mungkin akan gaduh la dgn macha tu sbb selalunya jadi telur rebus)

Kadaque:

betul ke crita nih wong? Apa bukti dan sapa saksi yg mengatakan dia OKT1(XXX) dah masuk MCOBA tanpa btau geng2 dia? Memang syarat class of 94 kena join MCOBA sama2? Ada discountka masuk ramai2?

XXX:

Kau lah AJK batch yang tulen Kadaq, periksa dulu sebelum jatuhkan hukuman.

Aku giler tak bersalah, lepas ni aku nak mintak2 kawan2 aku pakai baju mcm family Razak baginda.


"XXX's Fren" - sapa nak ambik
"XXX's Ex-Housemate" - muta baik kau ambik
"XXX's Ex-Bedmate" - kalai, ayul....

Kadaque:

kah kah kah ..teringat aku pasal meeting TNG.

XXX:

Shit kau mention meeting TNG - sure aku kena lagi ni.... tukar topik cepat2.
Back to masuk MCOBA.

Chamat:

eh eh, jgn tukar
ini topik menarik
kita mulakan dgn speeches AJK batch amacam

and ha ha luckily everyone disgressed and ended up discussing whether Haagen Dasz is better than B&R ha ha ha

POST-SCRIPT

Affidavit Pembelaan XXX

"Pundek punya Wong, masa e-mail aku down laa nak buat dakyah2 nak buang aku dari batch.

Begini penjelasannya:


1) Ada 2-3 orang dari MCOBA dah beberapa kali tanya kenapa tak jadi member, sebab aku banyak bising2 pasal koleq kot

2) 2 hari lepas diajak oleh beberapa orang yang agaklah decent untuk minum kopi, lalu timbul lagi lah cerita tak masuk MCOBA ni

3) Pagi Khamis aku dihubungi bahawa Setiausaha Eksekutif MCOBA akan mendahulukan wangnya sebagai bayaran yuran tahunan, supaya aku dapat disahkan keahliannya minggu ini - sebab minggu ini EXCO bersidang untuk menerima ahli2 baru. A few times he e-mailed me asking for me to submit details, which amazed at the determination and tak sampai hati (after all ni pak cik yang dah berumur), I relented.

4) Maka pada hari ini aku dapatlah e-mail mengesahkan aku ahli MCOBA, walaupun masih belum bayar satu sen.

I have also given my undertaking that I will chase those in the batch to become members as well - with the arrangement agreed before i.e. instalment payment of RM100, RM100 and RM160 for life membership payable by end of this year.

Maka aku submit lah kepada semua - jangan lah dengor dakyah2 Wong yang memang saja nak melemahkan Leman sbb boleh tahan lah jugak sumbangan aku kat Leman dalam Carey Award race ini.

Minggu depan mati lah korang kena kejar aku join MCOBA ha ha ha"

5 comments:

  1. Anonymous8:21 AM

    ak hanya ingin menjadi tukang tulih komen yang terawal...

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:51 PM

    peghah la kawaii tak berjaya maintain jadik 1st poster untuk semua entry blog ni hahahahaha

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:55 PM

    patut aku pakai sistem autobid.. baru laa fight sket bidding war tempoh hari..

    rifdi

    ReplyDelete
  4. aduh.. ribut...

    but why dont u guys teruskan join MCOBA secara berjemaah tu...

    so u guys blh la nak implement any plans for the kids... with less controversy....

    ReplyDelete
  5. Anonymous8:13 AM

    kawaaiiiiiii,

    bila kita nak plan for kids???

    lots and lots of them!!!!!!

    ReplyDelete