Sunday, March 06, 2005

Satu Hari Di Hari Jumaat

Friday is always boring and most of the times Friday is filled with useless meetings and office cleaning activities. Statistically, Friday is also the most active day of the week in terms of e-mails exchanged between batch members.

The batch net has been pretty quiet lately with people so busy with their own things. Luckily Pyan sent a short e-mail to inform everyone about one of our batchmates’ wedding (he left after Form 1, apparenty he was already on the train to KK when he decided to turn back. We never saw him after that and it remains a mystery what prompted him to quit koleq).

From there it snowballed into something else and by 5 pm, I was really glad that we had had the e-mails coming every minute, because it made the day flew very quickly.

This is a transcript of e-mails on a typical Friday*

*mind you, by corporate IT policies, all of us would have been sacked for abusing office e-mail facility ha ha

Pyan 03/03/2005 02:16 PM
Saje je nak hebah2kan...

Fadli 03/03/2005 04:29 PM
mintak maaf..siapa Amai.. my memory is deteriorating..

Mpro 03/03/2005 04:28 PM
Amai sapa ha?

Pyan 03/03/2005 04:39 PM
shahrulzamal bakri (jambu top list)...kalah bobo kot masa tu...

Gadap 03/03/2005 04:54 PM
Bobo pernah tersenarai sbgai jambu ker?

Pyan 03/03/2005 4:57 PM
dia kawin kat jb. wife dia stewardess, org jb gak..
amai skang kat keja sg petani kalau x silap aku..
 
bobo..aku mintak maap...tapi aku rasa masa tu ko belum menyinar betul2 kot.. ntah2 ko yang pressure dia suh keluar koleq so that ..........
ko boleh mangambil takhta.....hehehe

Wong 03/03/2005 05:03 PM
Alamak stewardess ....????? but I'm very sure.. bukan muka Amai yang dalam 'Kehidupan Pramugara melampau' tuh....
 
Yang jantan tuh..macam badak air ada lah... ha..ha..ha..
 
Aku sokong theory conspiracy Pyan... may be Bobo yang pressure Amai kot..tak pung suruh Nik Azhar kacau usik Amai masa tuh...masa Kak Ramlah mai....

Abon 03/03/2005 05:08 PM
Fadli tak ingat aku boleh considerla sebab rival...........Tapi empro tak ingat aku ada musykil sikit..

Mpro 03/03/2005 05:33 PM
White people is not my type la abon.... for me, black is beauty... by the way, amai ni, tak de nickname lain ke.... birdie tak sama dgn amai ke?

Bobo 03/03/2005 06:22 PM
mana ada kot-kot pyan... mmg kalah teruk.. mcm arsenal lawan team bola 3PK1 ..

Bobo 03/03/2005 06:25 PM
mpro tak nampak orang cerah/putih.. mata die boleh detect/attracted kat yang gelap ngan hitam jer..

Rough 03/03/2005 6:24 PM
eh eh helllo......
masa projek lepas srp - 3 PK 1 champion football inter class defeating 3SPU 1 ye.... and kau masa tu tak contribute to that sebab kau kat PK2 kan ha ha.... selamba kutuk 3 PK 1.......

Wong 04/03/2005 08:14 AM
Woi selamba kutuk 3PK1... bengang nie.... !!! at least kitaorang yang tak der player SBP pung boleh menang dgn SPU1 tuh..siap bola boleh masuk celah kangkang Butcher lagi...!!!

Jures 04/03/2005 09:31 AM
I'll vouch to that.
Waktu mula2 masuk dulu, mati2 aku ingat birdie ni kakak sapa entah. Ngan suara halus (chirpy) dia waktu tu, memang aku ingat dia pompuan. Sekali, tengok2 rupanya dia yang masuk koleq...hehehe.
 
Jadi nak compare bobo ngan birdie memang antara langit dengan bumi. Not on the same plane actually. Ahaks. Jangan marah bobo hehehe.

Auzir 04/03/2005 09:32 AM
Birdie tu Amai la ngok ngek. Dia punyer katil atas aku masa F1! Macam mana batch sendiri tak ingat ni. Hoi!

Auzir 04/03/2005 09:38 AM
Oi! Yang masuk celah kangkang butcher tu masa batch kita (F2) lawan F3. Bila lakm PK 1 beat SPU 1 ni. Mustahil!

Rough 04/03/2005 10:22 AM
With this one, aku agree ngan Mahathir:
 
"Melayu mudah looooopa"
 
Selamba tak nak ngaku..... just sebab aku ada kat PK1 tak semestinya semua yang lain tak gheti main bola.... (aku pun gheti jugak main bola albeit a different set of balls)... kitorang menang big time ngan korang laaa dulu.....
 
Underdog match of the year apa masa tu ha ha ha....

Fazurin 04/03/2005 10:26 AM
aku sumpah tak ingat this so-called "match of the year", meskipun aku murtad SPU1 (sebab tak reti guna ketam dan selalu kena marah dengan Thaman Singh) dan masuk PK1.

Auzir 04/03/2005 10:30 AM
Ha Rough!
 
Camner! Fazurin yang kira bukan melayu sikit ni (aka Hindustan) pun tak boleh recall. Memang tak pernah kalah punyer!

Wong 04/03/2005 10:52 AM
Memang Auzir mudah lupa....!!! selamba tak nak ngaku... aku ingat woi.... kauorang SPU1 kalah 2-1.... aku score sebijik ..pas tuh Fitt score
sebijik.... masa tuh Butcher jadik keeper kauorang... Zahadin defender kauorang....
 
Rough kitaorang punyer pom-pom boy masa tuh...!!!

Badut 04/03/2005 11:04 AM
yelah.......pk 1 menang..masa tue syam dgn picca frust giler..............................;)....kita class mat nerd ker ruff?

Mpro 04/03/2005 11:19 AM
Tak dak la nerd sangat sebab epit pun dalam kelas tu kan?

Rough 04/03/2005 11:02 AM

For the benefit orang2 yang tak pernah kenal Birdie (or dah lupa Birdie), aku attachkan gambo Birdie (also for the benefit of closeted Birdie FC member macam Jures, jangan tunjuk kat bini udoh)....
 
Ha ha muka mcm Amy Mastura? (or is it just aku kelabu mata...)
 
* Disclaimer - bukan aku yang ambik gambo ni....

Mpro 04/03/2005 11:19 AM
Ambik gambar is not the issue ruff.... tapi ko still simpan gambar ni, is the main issue now.... macam mana ko justify tu.... tak capability building langsung

Fazurin 04/03/2005 11:11 AM
kau simpan gambar ni?
amai fan club tu, engkau ke presidennya?

Rough 04/03/05 11:23 AM
Ha ha aku dah agak dah, sure ada fitnah lepas ni...
 
Let me explain (although sumpah korang tak caya).... aku simpan copy website batch on my laptop as a back up... yang mula2 scan gambo this and upload to the batch website was Jures, so he was the one who had the picture in the first place (or Joe, since Joe pun tolong maintain jugak masa tu).
 
So aku ada gambar ni kira co-incidence laaa..... not purposely...... (sumpah korang tak caya).
 
* aku tak de gambar Bobo, don't worry, sebab Jures tak suka kat Bobo, so website batch tak de gambar Bobo ha ha

Auzir 04/03/2005 11:11 AM
SPU1 masa tu dikenali sebagai macho, hensem n teror. Ahak ahak.

Rough 04/03/2005 11:31 AM
Yess...... one has to only look at you to appreciate the "macho, hensem and terror" virtues of SPU1 ha ha ha

Auzir 04/03/2005 11:14 AM
Giler! Kau sampai curi tangkap gambar di lak Rough! Iskh iskh iskh, Tak sangka sampai camtu kau menaruh harapan.

Wong 04/03/2005 11:29 AM
Betul tuh Fazurin... tak der orang will kept such 'seducing' punyer photo... pas tuh boleh post immediately plak dalam mail... must be this photo really..really..really Rough simpan ...or Rough dah buat wall paper kat computer dia ...sebab tuh cepat jer...

Auzir 04/03/2005 11:17 AM
Tengok tu. Nak sabitkan kesalahan kat orang lain lak. Iskh iskh iskh!

Pyan 04/03/2005 11:24 AM
woi.... ni gambar hardcopy aku punye...radin yang scan and suh jures post dlm web site..... sampai skang aku tatau mana hardcopy tu..radin dah simpan kot dlm cupboard umah dia...
hehehe

Rough 04/03/2005 11:37 AM
Nasib baik ada Pyan tolong selamatkan aku.... terbuktilah sudah bukan aku yang simpan gambar tu...... and aku bukan pres Closeted Amai FC... But Radin better defend yourself macam mana kau buleh rampas gambo tu from Pyan and simpan dalam cupboard sampai sekarang....
 
"sedap sedap je fitnah orang" (read macam style Che Tam).....

Mpro 04/03/2005 11:51 AM
Auzir ni macam epit la jugak... meneutralisekan "macho, hensome dan terror" of SPU1

Fazurin 04/03/2005 11:46 AM
satu hujah yang bernas wahai Wong. kalau betulpun gambor tu tersangkut kat laptop dia, takkanlah cepat benor dia boleh attach dan hantar kat kita? kalau tak wallpaper pun, habis habis gambar tu dia simpan dalam favourites punya folder ye dak?
 
lepas tu nak buat taik kat jures & joe pulak. isy, isy, isy. the politician in Raf never dies.

Rough 04/03/2005 11:58
OK lah aku mengaku laaa.... memang gambo tu wallpaper laptop aku, siap frame lagi kat atas meja... dalam bilik aku on the ceiling pun ada gambor tu.... in fact ada banyak lagi gambo yang better dari tu ha ha...... yang simpan hard copy tu pun bukan radin, aku yang simpan......
 
*memang sah2 semua orang malas buat kerja on Friday....

Badut 04/03/2005 11:59 AM
ini politic symphaty ker ruff ;) hihiiihhi

Jures 04/03/2005 12:42 PM
Betul lah rough. Aku rasa memang ada muka macam amy mastura sket sket kihkihkih. Padanlah aku suka lagu amy mastura hahahah.
 
Which brings me to another point, bukankah prefects F1 dulu panggil these so-called top jambus and lecture kat diaorang suruh, takyah continue study in koleq in fear of being 'deflowered' by "evil seniors"?
 
Emm..ex-jambu F1, cam Fadli, bobo, boleh clarify tak, does this lecture really existed at that time?

Syam 04/03/2005 12:48 PM
hampeh, tak pernah frust la. we lost to worthy winners.

Rough 04/03/2005 12:41 PM
I thought it was a letter, not a lecture? Lecture tu just basically tips on how to survive in koleq and remain "un-deflowered"... but apparently some of them actually got letters after koleq?
 
I don't know, it's pure speculation here...
 
* so much for the tips part, Bobo OK je without following the tips ha ha....

Abon 04/03/2005 02:30 PM
Rough tau aje.......... pasal ko dapat letter jugak ke?

Mpro 04/03/2005 02:48 PM
Ko tak dapat letter ke yang ko sibuk2 tanya ruff ni....

Rough 04/03/2005 3:13 PM
Ha ha kalau aku dapat a letter pun, it must be to tell me to go to hell.... nope, I didn't get any letter ever from any prefects kat koleq.
 
* Jangan jeles Abon, I am sure banyak giler surat addressed kat kau, tapi abang kau withheld...
** Kenapa laaa Friday afternoon tak jadi half day....

Auzir 04/03/2005 03:13 PM
Rough!
 
Aku baru jumpa Gadap. Bila aku compare Gadap dgn Birdie, aku ingat Gadap tu lebih kurang jer muka dia. Since Gadap pun dah nak kawin, baik kau cpat. Nanti melepas tau!

Mpro 04/03/2005 04:12 PM
Tak kan ko tak pernah dapat surat from epit ke dulu.... epit pun kira prefect jugak.....
 
**kenapalah friday tak jadi holiday je, so kita keja 4 hari seminggu je....

Fadli 04/03/2005 04:47 PM
to be honest, aku ingat akan game itu. tapi aku tak ingat siapa menang siapa kalah...
 
tapi aku ingat defender PKI masa tu RAHIMI FAIZAL IBRAHIM.. setiap kali bola datang kat dia, dia sure tackle dengan penuh kehandalan..
 
so how?? luka lama timbul kembali ???

Fadli 04/03/2005 04:48 PM
aku risau macam mana kau boleh ada gambar amai tu lagi..

Fadli 04/03/2005 04:52 PM
I vouch to that jures..
 
kitorang telah di brainwash untuk meninggalkan koleq lest being de'flower'ed by the so called 'evil' seniors..
 
so how ? any other perasan jambu want to add to that ? hahahaaaha

Rough 04/03/2005 05:15 PM
Aku pernah dapat surat from Epit - tapi untuk Aslam. Aku jadi messenger je.
 
** thank god dah habis friday, tapi aku kena stay sampai malam sebab tadi aku dok bere-mail ngan korang, kerja tak siap...

1 comment:

  1. Anonymous9:31 PM

    korang memang tak de kerja...

    ReplyDelete